_____________________________________________________________
Цікава етимологія: ми бачимо внизу найдавнішу форму цього ієрогліфа. Ліворуч ми бачимо елемент, який означує стрілу, праворуч – рот. Що ж це означає? Це означає, що, коли людина знає, то вона говорить так швидко, як летить стріла. Отож чжи як знання означає: говорити точно те, що знаєш.
Значення:
1. знання.
______________________________________________________________
Як видно, графічно присутні ті ж самі елементи з додатковим унизу. Знову ми бачимо: рот і стріла – ти говориш те, що знаєш, але цей елемент – стрілка вгору – означає, що в цьому ти перевершуєш іншого. Ти мудріший за іншого, ти перевершуєш його у знанні. «Знання, що можна і чого не можна і є мудрість».
Значення:
1. мудрість.
______________________________________________________________
Варениця О.П.: Я маю пропозицію щодо наших майбутніх зустрічей. Доцільно було б розглянути, як відбувається переклад європейських філософських текстів китайською мовою.
Ісаєв С.С.: За допомоги професійних перекладачів, які спеціалізуються на перекладі філософських текстів. Китайська наука знаходиться у стадії становлення. Як казав мій викладач у Китаї: «Якою може бути китайська наука, якщо ми лише нещодавно кита визнали не рибою?» Китайцям дуже важко відірватися від конфуціанського середовища.
Китайці, проте, багато уваги приділяють іноземній культурі, науці. Багато перекладають і творів іноземної літератури. Українській літературі теж приділяється багато уваги, серед найбільш популярних авторів – Т.Шевченко і О.Гончар.
Бокал Г.В.: Будь-ласка, ваші зауваження, ремарки, питання. Дякую всім за участь!
Кононенко Т.П.: Наостанок хотів би сказати, що нам варто тримати в пам’яті: семінар не завершується – починається наступний етап – підбиття підсумків, підготовка матеріалів. Нам належить ще зафіксувати висловлене, швидкі думки, асоціації – те, що я назвав би молодим знанням. Щира вдячність всім присутнім та нашим студентам, всім тим, хто забезпечував роботу семінару. Як і минулого разу ми застосовуємо різноманітні способи збереження інформації: і аудіо- і відео-, адже перед історією філософії завжди стоїть питання: як зберегти одиницю свого знання, - вона не може бути представлена суто писемним, текстуальним матеріалом. Проте, ще цілком невідомо, як систематично фіксувати у вигляді дослідницької роботи цей наш набуток.
Керівник науково-методичного семінару: Кононенко Т.П., В.о. завідувача кафедри історії філософії, доктора філософських наук.
Матеріали укладено на підставі особистих стенограм учасників науково-методичного семінару з історії філософії:
Гордієнко О.О., студент;
Овдієнко Д.В., студент;
Малюх Ю. Ю., студент.
Проміжне узагальнення і попереднє редагування:
Гордієнко О.О., студент;
Овдієнко Д.В., студент;
Малюх Ю. Ю., студент.
Науково-технічне забезпечення (зокрема: фото, відео та аудіо фіксація):
Бокал Г.В., доцент, кандидат філософських наук;
Туренко В.Е. кандидат філософських наук, науковий співробітник;
Овдієнко Д.В., студент;
Науково-організаційне забезпечення:
Бугров В.А., професор, кандидат філософських наук;
Купчик Я.І., асистент, кандидат історичних наук;
Засоби оприлюднення наукових результатів:
Труш Т.В., доцент, кандидат філософських наук;
Соболєвський Я.А., асистент, кандидат філософських наук;
Авторська редакція доповідей:
Бокал Г.В., доцент, кандидат філософських наук;
Ісаєв С.С., викладач Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Загальна редакція:
Кононенко Т.П., В.о. завідувач кафедри історії філософії, доктор філософських наук.
Обговорено і схвалено учасниками науково-методичного семінару з історії філософії та членами кафедри історії філософії:
Алєксандрова О.В., професор, доктор філософських наук;
Бугров В.А., професор, кандидат філософських наук;
Кононенко Т.П. в.о. завідувач кафедри історії філософії, доктор філософських наук;
Хома О.І., професор, доктор філософських наук;
Бобошко Н.М., доцент, кандидат філософських наук;
Бокал Г.В. доцент, кандидат філософських наук;
Варениця О.П., доцент, кандидат філософських наук;
Кириченко М.С., доцент, кандидат філософських наук;
Труш Т.В. доцент, кандидат філософських наук;
Боднарчук Л.С., асистент, кандидат філософських наук;
Купчик Я.І., асистент, кандидат історичних наук;
Соболєвський Я.А., асистент, кандидат філософських наук;
Титаренко В.А., асистент, кандидат філософських наук;
Туренко В.Е. кандидат філософських наук, науковий співробітник;
Зборовська К.Б. аспірант кафедри історії філософії;
Загороднюк В.В., аспірант кафедри історії філософії;
Петленко І.В., аспірант кафедри історії філософії.